Poštovani,
kao i svake godine, tako nam i ova nova godina bude vesela i radna. ☺
Prvo, podsjećam vas da svaki poslovni subjekt mora u toku godine barem jedanput napraviti inventuru robe, imovine i obaveza.
Inventura robe se u IRIS-u nalazi u Nabavi – za poslovne jedinice koje se vode po prodajnim cijenama (sa ili bez PDV-a) i u Skladišnom za poslovne jedinice koje se vode po nabavnoj cijeni.
Postupak kod inventure robe je slijedeći:
Godišnji prijenosi – godišnje inicijalizacije u robnom knjigovodstvu mogu se napraviti odmah nakon prelaska u Novu godinu pod uvjetom da smo spremni i da imamo korektna stanja. Prije je potrebno proknjižiti sve dokumente, prekontrolirati i obraditi inventuru, pustiti Godišnje izravnanje – nivelaciju i prekontrolirati dokument Godišnjeg izravnanja. Godišnje izravnanje nalazi se u Prodaji – Posebne obrade – Generiranje zapisnika o financijskom izravnanju, treba obavezno odabrati cijelu godinu. Samo izravnanje provjerit će financijsku vrijednost za svaku robu i ako se razlikuju količina * trenutna prodajna cijena generirani dokument će korigirati tu financijsku vrijednost. Dokument se nalazi u Nabava – Primke po prodajnoj cijeni: Zapisni o financijskom izravnanju, i ponavljam treba provjeriti stavke koje se nalaze na ovom dokumentu!
Knjiženja u 2014 godini – Sama knjiženja u novoj knjigovodstvenoj godini neće vam biti omogućena dok god ne odobrite datume knjiženja u Postavkama svakog modula.
Postavke se nalaze u Matičnim podacima ili kao ikonica „kotačić“, a možete istovremeno promjeniti i u svim modulima preko Program – Moje postavke.
Dozvoljeno je knjiženje u novoj godini a da prethodno nije napravljen godišnji prijenos! Sam godišnji prijenos napravit će se nakon usklade i kad budemo spremni, a nakon prijenosa stanja će se automatski poravnati ili uskladiti sa knjiženjima u novoj knjigovodstvenoj godini.
Naravno, stavke - robu koju prodajete, a koje nisu u dokumentu početnog stanja, privremeno će ići u minus – dok se ne napravi godišnja inicijalizacija.
Kao što znadete, od 1.1.2014 počinje se primjenjivati novi obrazac JOPPD koji zamijenjuje: ID, ID-1, IDD, IDD-1 i R-Sm.
Preporučam da redovito pratite www.porezna-uprava.hr i Obrazac JOPPD i opskrbite se novim informacijama.
Kod svih korisnika nova verzija IRIS-a koja podržava novi Obrazac JOPPD biti će instalirana najkasnije do 31.12.2013.
Napravili smo zaista maksimalno da vam što više olakšamo samu izradu Obrasca, kao i popunjavanje podataka sa inicijalnim vrijednostima.
Dalje, inicijalizirat ćemo vam i slijedeće podatke:
- Ako budete imali prvi obračun plaće za nekog djelatnika tu oznaku ćete morati ispraviti na 1 – Prvi mjesec obveznog osiguranja
- Ako budete imali zadnji obračun plaće za nekog djelatnika tu oznaku ćete morati korigirati na 2 – Zadnji mjesec obveznog osiguranja
- Pomoć kod pregleda dobit ćete preko F8 (prikaz svih oznaka i naziva)
- Inicijalizirat će se na osnovu podatka iz Vrste zarade
- To će uglavnom biti 1 – Isplata na tekući račun, ali ako bude drugačiji način isplate (na žiro račun, bezgotovinske, u naravi, ovrha) to ćete morati korigirati
- Pomoć kod pregleda dobit ćete preko F8 (prikaz svih oznaka i naziva)
Glavna kontakt osoba vezana uz plaće i druge dohotke i dalje ostaje Sanja i nju ćete kontaktirati u vezi bilo kakvih pitanja.
Molimo Vas da budete strpljivi, jer je ovo zaista ogromna promijena i zahtijeva maksimalnu koncentraciju.
Sanja će stoga riješavati jedan po jedan slučaj, a nakon riješavanja i pomoći jednog korisnika preuzet će drugog, dok vam svima ne pomognemo.
Privremeno ćete stoga na njezin broj mobitela dobiti Milenu, koja će prenositi kolegili Sanji sve vaše pozive, a oni će vam se javiti u najkraćem mogućem roku.
Zahvaljujemo Vam na suradnji!
Siniša
Opis inventure podebljana slova
Opis inventure Opis inventure
opis za godišnji obračun plaće podebljana slova
opis za EU podebljana slova
Opis za legalizaciju software-a podebljana slova
Opis za usklađenost IRIS-a podebljana slova
Opis za obavijest o fiskalizaciji podebljana slova
opis za fiskalizaciju podebljana slova